"Lesklý papír přízeň porotců nezaručí"

04. 04. 2016

Rozhovor v Marketing&Media s Gabrielou Bechynskou:

Firmy investovaly do nového designu a inovací firemních médií, chválí letošní přihlášky do soutěže Zlatý středník místopředsedkyně pořádajícího PR Klubu Gabriela Bechynská. Vítězové přeberou ceny 28. dubna na galavečeru v pražském Autoklubu.

Jaké největší překvapení přinesl Zlatý středník 2015 z pohledu přihlášených médií?
Porotci oceňovali především minimalistkou grafiku, u periodik velkých firem schopnost povznést se nad korporátní jazyk, u neziskového sektoru schopnost přirozenou cestou přidat zajímavý lidský příběh. V mnoha periodikách se projevuje trend převahy kvalitně podané vizuální informace nad množstvím textu. Ukázalo se také, že nejenom ty největší a bohaté firmy dokážou připravit kvalitní periodikum, ale že stejně dobré může vzniknout i ve veřejné správě či v neziskovém sektoru.

Projevil se konec ekonomické krize?
Zlatý středník meziročně narostl v počtu přihlášených periodik o 20 procent, z čehož lze také učinit závěry o ekonomickém oživení. Usuzovali bychom na něj ale i podle velmi častých renovací i redesignu médií v roce 2015. Více prostředků přihlašovatelé dali často i do kvalitnějšího papíru a sazby, což se však ne vždy setkalo s pozitivním přijetím u porotců. Použití lesklého papíru by podle nich mělo jít ruku v ruce také s kvalitní obsahovou stránkou. I letos do soutěže daleko více než v minulosti přihlašovaly svá média společnosti, a ne profesionální výrobci periodik.

Posouvají se firemní média od tradičního tisku k digitálním formátům?
Moderní komunikační nástroje včetně sociálních sítí jsou pro většinu velkých firem spíše doplňkem či rozšířením jejich stávajících aktivit. Část velkých firem vstoupila výhradně do digitálního prostředí, jiné, ač by to u nich žádnou cílovou skupinu nediskriminovalo, si na tištěných médiích trvají. Porotce zarazilo, že některé firmy stále nemají zajištěnou plnou responzivitu webů, což je v době, kdy 30 procent uživatelů webových stránek na ně chodí z mobilních zařízení, považováno za digitální faux pas.

Na co se můžeme těšit při letošním vyhlašování?
Galavečer čeká úplně nové vizuální pojetí a bude ho moderovat Karel Voříšek. Členové výkonného výboru uvedou do Síně slávy Zlatého středníku výraznou osobnost českého trhu PR. Rozhodnou také o udělení speciálních Grand Prix přihlášeným médiím. Po skončení předávání cen doprovodí společenský raut vystoupení hudební skupiny AbbaCZ.

Gabriela Bechynská místopředsedkyně PR Klubu. Působí jako tisková mluvčí Grantové agentury ČR, organizační jednotky státu, která poskytuje inanční podporu vědeckým projektům základního výzkumu. Kromě této pozice spravuje také vlastní klientské portfolio.

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku