01. 09. 2022
Ceny jubilejního ročníku soutěže Zlatý středník, která již dvě dekády oceňuje nejlepší komunikační projekty a firemní média, jsou uděleny. Titul Osobnost PR za rok 2021 převzal Ladislav Šticha, Talentem roku se stal Jakub Ghanem. Trofej Grand Prix pro nejlepší agenturu si odnesl tým MSL Czech Republic. Nové ocenění Projekt roku získala Česká asociace pojišťoven ve spolupráci s Hero & Outlaw za kampaň Zpomal, dokud není skutečně pozdě. Celkem si vítězové ze slavnostního galavečera v Cubex Centru Praha odnesli 33 ikonických Zlatých středníků. Odborné poroty udělily dohromady 91 ocenění na stupních vítězů, a to z celkem 571 přihlášek projektů do letošního ročníku soutěže.
Kdo zvítězil v jednotlivých kategoriích?
Ocenění v nejpopulárnější kategorii Integrovaná kampaň získala ŠKODA AUTO Slovensko ve spolupráci s PR Clinic za kampaň Tankujte INAQ. V kategorii Společenská odpovědnost, udržitelnost a ESG hlavní cenu převzala Česká televize za projekt Ochránce – Hlas pro české učitele. Nejúspěšnějšího launche, relaunche nebo rebrandingu se podařilo dosáhnout AC Spartě Praha s projektem Navždy Sparta.
Vítězem kategorie Audio a video prezentace je dokument Parametric a Mycophyta – Budoucnost jídla vytvořený exkluzivně pro McDonald’s od studentů UMPRUM ve spolupráci s MSL Czech Republic. McDonald's spolu s agenturou zaujal i 1. místo v kategorii PR event za práci Maestropiece by TMBK.
Cenu za nejlepší Využití sociálních sítí a influencer marketing si odnesl Kaufland SR s videem Tancujúca predavačka z Kauflandu. V kategorii Podcast u poroty získal 1. místo Insider Podcast od Media Value. Prvenství v kategorii Struktura, obsah a storytelling obsadila ŠKODA AUTO s projektem Komiksový svět ŠKODA FOUNDERS. Cenu za nejlepší Kreativní ideu si odnesla organizace EDUin za projekt Děkujeme všem učitelům, kteří neučí předměty, ale učí děti.
Kategorii Nízký rozpočet a jeho efektivita vyhráli Česká bankovní asociace, ESET a Policie ČR s projektem Kyberkampaň: Cílem hackera můžete být i vy! Vítězství v Interní komunikaci a employee engagementu si vybojovala Československá obchodní banka s kampaní Zelená výzva. V kategorii Krizová komunikace, komunikace změny a public affairs porotu nejvíce zaujal projekt od Dedoles s názvem Pride kampaň – Dúhové komentáre.
Webové stránky ovládla společnost Amazing places & Kouzelná místa v ČR s webem Amazing Places. V kategorii Interní tištěný časopis a noviny zvítězil časopis GO! od ORLEN Unipetrol ve spolupráci s Business Media CZ. Ocenění za nejlepší Tištěný externí časopis a noviny získal Nezávislý časopis Bublinky od USSPA. Mezi elektronickými časopisy a blogy uspěl blog ŠKODA Kariéra.
Největšího uznání v kategorii Newsletter se dostalo Plzeňskému Prazdroji s projektem Šnyt. Výroční zprávu nejlépe zpracovala společnost CTP Invest. Aplikace Národní muzeum realizovaná agenturou Futured získala zlato v kategorii Mobilní aplikace a inovace.
Kompletní výsledky včetně vítězů v OBOROVÝCH kategoriích najdete zde.
Porota zvolila Osobnost PR a Talent pro rok 2021
Osobností PR byl pro letošní rok zvolen Ladislav Šticha, a to především za rozvoj komunikace a měřitelné posilování reputace Bezpečnostní informační služby. Do světa médií a komunikace vstoupil jako redaktor České televize, jejímž byl posléze mluvčím. Poté řídil komunikaci například ministerstev obrany či zdravotnictví nebo byl vůbec prvním mluvčím Vojenského zpravodajství. Zkušenosti má také z firemního sektoru. Od roku 2017 působí jako mluvčí v Bezpečnostní informační službě.
Cenu Grand Prix Talent letošního Zlatého středníku převzal Jakub Ghanem, který je vedoucím tiskového oddělení Městské policie v Brně. Do své práce vnáší nasazení, díky kterému je komunikace brněnské policie proaktivní a zajímavě pracuje s obsahem, například v rámci podcastu Švestky valí pecky. Jakub Ghanem je také držitelem ocenění Strážník roku 2018.
Projektem roku se stala kampaň ‚Zpomal, dokud není skutečně pozdě‘ České asociace pojišťoven, na které se podílela agentura Hero & Outlaw. Kampaň obsadila 1. místo v kategorii Finanční služby. Tvůrcům celovečerního dokumentu 13 MINUT, který byl vyvrcholením tohoto projektu, se dostalo pozornosti nejen v prime time České televize, ale jednalo se také o první brandovaný content na světě zařazený do nabídky HBO.
Cenu Nejlepší agentura získal tým MSL Czech Republic za dvojnásobné prvenství a další čtyři úspěchy napříč ostatními kategoriemi. Současně porota ocenila dobře fungující spolupráci s klienty a kreativní přístup ke kampaním s významnou visibilitou.
Slavnostní vyhlášení vítězů se uskutečnilo v multifunkčním prostoru Cubex Centrum Praha. Projekty zapojené do soutěže hodnotilo 15 porot složených z téměř stovky odborníků na komunikaci, PR, marketing, grafiku a expertů z dalších přidružených disciplín. Zlatý středník je každoročně pořádán oborovou organizací PR Klub sdružující téměř 300 profesionálů z oblasti public relations a komunikace.
Kompletní výsledky naleznete na www.zlatystrednik.cz.
Mezi partnery slavnostního vyhlášení patří Cubex Centrum Praha, InCatering, Huawei, Simopt, Monitora Media, Škoda Auto, EP Events and Production, MasterCard, Coca-Cola, dm drogerie, Bohemia Sekt, Plzeňský Prazdroj, Víno Hruška a Smilebox. Produkci galavečera zajistila společnost LK Production. Mediálním partnerem soutěže je Marketing & Media. Záštitu nad oborovou kategorií Sport, zábava, umění, média, cestovní ruch a gastronomie převzala Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism.
Cubex Centrum Praha je multifunkční prostor, který se stal vítězem v mezinárodní soutěži 9th Global Eventex Awards, v kategorii nové venue. Díky unikátnosti a variabilitě jeho interiérů je ideálním místem jak pro firemní prezentace, kongresy, konference a školení, tak pro hudební a filmové eventy, plesy, nebo například gala večeře.