16. 01. 2023
Startuje již 21. ročník komunikační soutěže v Česku Zlatý středník, která počty přihlášek dominuje na českém trhu. Přihlašovatelé komunikačních projektů a firemních médií se mohou i letos utkat ve 20 hlavních a 9 oborových kategoriích. Pro Slovensko se navíc soutěž otevírá již počtvrté. Od dnešního dne až do 31. ledna mohou přihlašovatelé využít zvýhodněné „early birds“ registrace. Vítěze vyhlásí pořádající PR Klub v září.
V předchozím roce se nejvíce zastoupenými kategoriemi soutěže staly Společenská odpovědnost, udržitelnost a ESG a Integrovaná kampaň. Mezi vyhledávané kategorie dále patřily například PR event, Využití sociálních sítí a influencer marketing nebo Struktura, obsah a storytelling. Nejvíce obsazovanou oborovou kategorií byl pak Průmysl, strojírenství a energetika.
Ceny přihlášek se nemění
Od dnešního dne jsou registrace do soutěže otevřeny a poplatek za přihlášení se i přes bezprecedentní růst všech cen nemění. „Vycházíme vstříc zadavatelům a přihlašovatelům, kteří nám po mnoho let zachovávají loajalitu. Cílem PR Klubu a potažmo soutěže Zlatý středník je posunovat jednotlivé disciplíny komunikace a public relations kupředu a představovat to nejlepší, co v Česku a na Slovensku vzniká. Chceme tím podpořit to, aby měl co nejširší počet organizací možnost představit své projekty, na které jsou jejich týmy hrdé,“ říká Pavel Vlček, předseda Výkonného výboru PR Klubu.
I to je důvodem, proč v loňském roce během samotného hodnocení poroty vzniklo nové ocenění Grand Prix Projekt roku, které získala kampaň ‚Zpomal, dokud není skutečně pozdě‘ od České asociace pojišťoven ve spolupráci s agenturou Hero & Outlaw. Tvůrcům celovečerního dokumentu 13 MINUT, který byl vyvrcholením tohoto projektu, se dostalo pozornosti nejen v prime time České televize, ale jednalo se také o první brandovaný content na světě zařazený do nabídky HBO.
Mezi další ocenění Grand Prix, která se udělují těm nejvýznačnějším komunikátorům, patří Osobnost PR, Talent a Nejlepší agentura.
Zpětné vazby odlišují soutěž od všech ostatních
Do největší komunikační soutěže v Česku se zapojí téměř 100 porotců z řad seniorních profesionálů, kteří udělí každému projektu detailní bodové hodnocení a slovní zpětnou vazbu. „Zpětné vazby vnímám jako alfu a omegu celé soutěže. Jsou totiž důvodem, proč se naše soutěž liší od těch ostatních – přihlašovatelé se k nám nebojí přihlásit i rozpracované projekty, a to zcela vědomě, pouze aby získali hodnocení od těch nejlepších v oboru,“ říká Michaela Pišiová, výkonná ředitelka PR Klubu, která dohlíží na zpracování vazeb od celkem 16 porot.
Mezi loňské nejúspěšnější zadavatele s více než čtyřmi nominacemi na vítězství patřili (podle abecedy) Plzeňský Prazdroj, Slovenská sporiteľňa, Škoda Auto a Univerzita Karlova. Z agentur zabodovaly především Boomerang Communication, MSL Czech Republic, SKPR Strategies, Triad Advertising a slovenská Zaraguza.
Slovensko se zapojí již počtvrté
Slovenské projekty se spolu s českými zapojí do klání o Zlatý středník již počtvrté. „Zájem ze Slovenska stoupá, v loňském roce počet přihlašovatelů opět vzrostl. Slovenské kampaně se pravidelně umisťují na příčkách vítězů, což je pro zadavatele skvělým ukazatelem, že jde jejich dlouhodobá komunikační strategie správným směrem,“ říká Štefan Frimmer, spoluzakladatel platformy Komunikačních expertů, který na Slovensku získal cenu ‚PR osobnost roku‘ a soutěž opětovně zaštítí. „Slovenské společnosti si tak mohou změřit síly v konkurenci většího československého trhu. Získané ocenění je vnímáno velmi pozitivně ať už v externí nebo interní komunikaci," dodává Simona Mištíková z agentury DIVINO patřící mezi aktivní členy poroty.
Přihlašovat projekty lze ve třech cenových vlnách. Nabídka snížené ceny za přihlášky do hlavních kategorií platí do 31. ledna. Sleva činí 1 000 Kč, čímž cena za přihlášení klesá na 4 950 Kč bez DPH. V únoru následuje druhá vlna registrací za 5 950 Kč bez DPH. V březnu se pak cena přihlášky o 1 000 Kč zvyšuje na 6 950 Kč bez DPH. Přihlášení do oborových kategorií zůstává cenově po celou dobu neměnné.
Přihlášky mohou podávat firmy, agentury, neziskové organizace i vládní instituce na www.zlatystrednik.cz/prihlaska do 31. března. Soutěž Zlatý středník pořádá již od roku 2002 profesní organizace PR Klub.
Hlavní kategorie 21. ročníku Zlatého středníku
Oborové kategorie
Grand Prix
Do kategorií Grand Prix se nelze přihlásit. Vítěze nominuje a posoudí odborná porota soutěže. Bude vyhlášeno pouze 1. místo každé kategorie.
Zlatý středník je československá profesní soutěž hodnotící nejlepší komunikační projekty a firemní média vznikající jak v České republice, tak na Slovensku. Odborná porota posuzuje přihlášené práce i napříč oborovými sektory a porovnává ty nejzajímavější osobnosti, projekty a PR agentury roku.
O PR Klubu
PR Klub je sdružením více než 300 profesionálů v oblasti PR a jeho cílem je podporovat profesní rozvoj členů i oboru. Pravidelně organizuje neformální setkání a vzdělávací akce určené k profesnímu rozvoji svých členů a zájemců o obor public relations. PR Klub je jednou z nejstarších oborových profesních organizací, vznikla před téměř 25 lety. Sledovat aktivity PR Klubu můžete na sítích Facebook a LinkedIn.
Kontakt:
Michaela Pišiová
výkonná ředitelka PR Klubu
reditelka@prklub.cz
+420 777 955 918