25. 04. 2014
Praha, 24. dubna 2014 – Soutěž Zlatý středník již zná své vítěze. Celkem bylo rozdáno jedenáct prvních cen, a to v šesti hlavních kategoriích a ve třech oborových. V kategorii Zlatá litera se porotci rozhodli ocenit pouze texty pro interní média, PR text pro veřejná média zůstal bez ceny. Čestné uznání za dlouholeté působení v oboru PR získal Marek Hlavica, jako druhý vstoupil do Síně slávy Zlatého středníku.
„Dvanáctý ročník byl zlomový, výrazná obměna poroty znamenala, že došlo na nejvyšších postech k výměně oceněných. Navíc porotci byli mnohem přísnější a využili více, než tomu bylo v předešlých ročnících, svého práva neudělit v kategorii žádné z nejvyšších ocenění,“ komentuje výsledky Viola Baštýřová, předsedkyně PR Klubu a garantka soutěže Zlatý středník, a dodává: „Přihlašovatelům bude automaticky zaslán hodnotící list, kde se dozví důvody, proč jim bylo uděleno dané ocenění a návrhy na zlepšení, aby se jejich médium mohlo posunout dále a případně se v příštích ročnících umístit na vyšších příčkách.“
Letošní novinka, jíž byly oborové kategorie, přinesla zajímavá srovnání médií z daného oboru. „Ne vždy bylo pro porotce snadné vzájemně porovnávat přihlášené v dané kategorii. Jasní favorité oboru však byli v oceněných kategoriích patrní,“ dodává Baštýřová. Hodnocení hlavních i oborových kategorií bylo tříkolové, vítěz Zlaté litery pak vzešel ze dvoukolového klání. Kompletní přehled výsledků je v tabulce níže.
Kromě změn v kategoriích došlo ke změnám i ve vizuální podobě soutěže. Skleněné ceny jsou ve dvou podobách: Pro hlavní kategorie jsou z čirého skla, pro oborové jsou zlaté, respektive žluté. „Žlutá a černá se staly letošními barvami, které provázely veškeré vizuály. Autorkou grafického konceptu je Markéta Steinert,“ upřesňuje předsedkyně PR Klubu. Letošní ročník měl také vlastní znělku a profesionální moderátorku, kterou byla Ester Kočičková.
Kategorie |
Druh ocenění |
Zadavatel |
Přihlašovatel |
Název publikace/média |
Nejlepší interní časopis |
1. místo |
Československá obchodní banka, a. s. |
Československá obchodní banka, a. s. |
Kompas |
2. místo |
Swiss Life Select Česká republika s.r.o. |
Boomerang Publishing s.r.o. |
Ikona |
|
3. místo |
AHOLD Czech Republic, a.s. |
Boomerang Publishing s.r.o. |
Úsměv |
|
Inovativní a netradiční formy firemní komunikace |
nebylo uděleno žádné ocenění, ani TOP RATED |
|||
Nejlepší interní noviny |
1. místo |
AHOLD Czech Republic, a.s. |
Boomerang Publishing s.r.o. |
Albertoviny |
2. místo |
České dráhy, a. s. |
České dráhy, a. s. |
Železničář |
|
3. místo |
ŠKODA AUTO, a.s. |
ŠKODA AUTO, a.s. |
ŠKODA Mobil |
|
Nejlepší intranet a online řešení firemní komunikace |
nebylo uděleno žádné ocenění, ani TOP RATED |
|||
Nejlepší firemní katalog/profil/výroční zpráva |
1. místo |
TON a.s |
TON a.s |
Cataloque 2014/2015 |
1. místo |
CETELEM ČR, a.s. |
CETELEM ČR, a.s. |
Výroční zpráva 2012 |
|
2. místo |
LASSELSBERGER, s.r.o. |
LASSELSBERGER, s.r.o. |
RAKO HISTORIE OD ZALOŽENÍ 1883 DO SOUČASNOSTI |
|
3. místo |
Sdružení Linka bezpečí |
Sdružení Linka bezpečí |
Zpráva o činnosti 2012 |
|
Nejlepší elektronická periodika/newsletter |
1. místo |
Státní zemědělská a potravinářská inspekce |
Státní zemědělská a potravinářská inspekce |
Zpravodaj |
Nejlepší B2B časopis a noviny |
1. místo |
ANTECOM s.r.o. |
ANTECOM s.r.o. |
TRADE News |
Nejlepší B2C časopis a noviny |
1. místo |
Porsche Česká republika s.r.o. |
Boomerang Publishing s.r.o. |
Das Auto. Magazin |
2. místo |
CHICAGO CONSULTING PRAHA s.r.o. |
CHICAGO CONSULTING PRAHA s.r.o. |
PALLADIUM Magazine |
|
3. místo |
Rodinný pivovar BERNARD a.s |
Rodinný pivovar BERNARD a.s |
Vlastní cestou |
|
Nejlepší firemní periodikum v sektoru: |
||||
Neziskový sektor a státní správa |
1. místo |
Český červený kříž |
Boomerang Publishing s.r.o. |
Magazín mladého zdravotníka |
2. místo |
Česká centra |
Česká centra |
Výroční zpráva 2012 |
|
3. místo |
Pražská informační služba |
Pražská informační služba |
Výroční zpráva 2013 |
|
Průmysl a strojírenství |
1. místo |
Miele technika s.r.o. |
Miele technika s.r.o. |
Profesionál |
2. místo |
USSPA, s.r.o. |
USSPA, s.r.o. |
Bublinky |
|
3. místo |
ArcelorMittal Ostrava a.s. |
ArcelorMittal Ostrava a.s. |
CSR report 2012 |
|
Retail a FMCG |
1. místo |
Rodinný pivovar BERNARD a.s |
Rodinný pivovar BERNARD a.s |
Vlastní cestou |
Finance |
nebylo uděleno žádné ocenění, pouze TOP RATED |
|||
Energetika |
nebylo uděleno žádné ocenění, pouze TOP RATED |
|||
Telekomunikace a IT |
nebylo uděleno žádné ocenění, ani TOP RATED |
|||
Ostatní |
nebylo uděleno žádné ocenění, ani TOP RATED |
|||
Zlatá litera – Text pro interní média |
1. místo |
USSPA, s.r.o. |
USSPA, s.r.o. |
Potřebujeme občas zastavit a počkat na duši |
Zlatá litera – PR text pro veřejná média |
nebylo uděleno žádné ocenění |
Vybraná hodnocení poroty vítězů v hlavních kategoriích:
Porsche Česká republika / Boomerang Publishing – Das Auto. Magazin
Časopis je profesionálně zpracovaný po obsahové, grafické i typografické stránce. Porota oceňuje velkou žánrovou pestrost, variabilitu obsahu, kvalitně přeložené přebírané texty a obsahovou atraktivitu článků. Obsahová i grafická stránka jsou v souladu a komunikují nejenom se zaměstnanci, ale i s čtenáři mimo okruh cílové skupiny.
ČSOB – Kompas
Porota časopis vnímá jako vysoce profesionálně zpracovaný. Oceňuje sazbu periodika i bezchybné grafické zpracování časopisu, včetně titulních stran. Obsahově je periodikum vyvážené a vhodně komunikuje s cílovou skupinou. Vložené přílohy jsou pro čtenáře zajímavým zpestřením a jsou zpracované tak, aby plně korespondovaly se zbytkem časopisu.
TON – Catalogue 2014-15
Porota oceňuje velmi kvalitní a nápadité grafické zpracování publikace. Dále kvituje, že trojjazyčná verze nepůsobí na čtenáře rušivě a neodvádí jeho pozornost. Pro čtenáře jsou z hlediska obsahu velice vhodně a kvalitně zpracovány parametry produktů a jejich užití.
CETELEM ČR – Výroční zpráva 2012
Výroční zpráva svou formou a grafickým zpracováním odvážně překračuje hranice obvyklého a tím výrazně vyčnívá nad průměrem. Struktura a obsah publikace je charakteristický pro daný typ firemního média. Obrazový materiál má estetickou hodnotu.
ANTECOM – TRADE News
TRADE News vypadá a svým obsahem může konkurovat i klasickým časopisům, které lze koupit na trhu. Je nabité informacemi, které mohou zajímat každého z byznysu i mimo něj. Má tmelící funkci a vzbuzuje ve čtenáři chuť nejen jej číst, ale podílet se i na tvorbě jeho obsahu. Obsah, grafika i formát časopisu odpovídá modernímu pojetí PR.
Státní zemědělská a potravinářská inspekce - Zpravodaj
Periodikum má vyváženou zábavnou a profesní obsahovou část, působí autenticky a vtahuje cílovou skupinu do dění v instituci. Přichází s řadou nápaditých řešení komunikace, je věcné a designově vyvážené. Pro cílovou skupinu obsahuje vhodné informace a novinky.
AHOLD Czech Republic / Boomerang Publishing - Albertoviny
Periodikum představuje vhodný mix informace a zábavy. Přesně zná svou cílovou skupinu a podává jí informace srozumitelnou a vtipnou formou (krátké články, střípky, zajímavosti, recepty aj.). Daný kolektiv zaměstnanců stmeluje a dává jim pocit soudržnosti s firmou. Komunikuje autenticky a domácky, ale zároveň vypovídá o korporátní kultuře. Navazuje lidský vztah mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem.
Přehled kategorií a jejich porot:
Kategorie Nejlepší interní časopis
Hodnotila porota: Jitka Vysekalová, Jakub Gruber, Jiří Chvojka, Gabriela Bechynská, Petra Průšová
Kategorie Inovativní a netradiční formy firemní komunikace
Hodnotila porota: Vladimír Bystrov, Ludmila Trunečková, Michal Popelář, Ondřej Kubala, Dagmar Klimtová
Kategorie: Nejlepší interní noviny
Hodnotila porota: Barbora Tachecí, Ladislav Klika, Filip Doušek, Pavel Heřmanský, Dominik Hrodek
Kategorie: Nejlepší intranet a on-line řešení interní komunikace
Hodnotila porota: Luďka Raimondová, Jitka Němečková, Roman Hřebecký, Jana Vinšová, Pavel Brabec
Kategorie: Nejlepší firemní katalog / profil / výroční zpráva
Hodnotila porota: Vladimír Bystrov, Ludmila Trunečková, Michal Popelář, Ondřej Kubala, Dagmar Klimtová
Kategorie: Nejlepší elektronická periodika / newsletter
Hodnotila porota: Barbora Tachecí, Ladislav Klika, Filip Doušek, Pavel Heřmanský, Dominik Hrodek
Kategorie: Nejlepší B2B časopis a noviny
Hodnotila porota: Barbora Tachecí, Ladislav Klika, Filip Doušek, Pavel Heřmanský, Dominik Hrodek
Kategorie: Nejlepší B2C časopis a noviny
Hodnotila porota: Luďka Raimondová, Jitka Němečková, Roman Hřebecký, Jana Vinšová, Pavel Brabec
Kategorie: Nejlepší firemní periodikum v sektoru: Neziskový sektor a státní správa
Hodnotila porota: Michal Vlasák, Cristina Muntean, Alex Rörich, Marek Šedivý, Czeslaw Walek
Kategorie: Nejlepší firemní periodikum v sektoru: Průmysl a strojírenství
Hodnotila porota: Michal Vlasák, Cristina Muntean, Alex Rörich, Marek Šedivý, Czeslaw Walek
Kategorie: Nejlepší firemní periodikum v sektoru: Retail a FMCG
Hodnotila porota: Michal Vlasák, Cristina Muntean, Alex Rörich, Marek Šedivý, Czeslaw Walek
Kategorie: Nejlepší firemní periodikum v sektoru: Finance
Hodnotila porota: Jitka Vysekalová, Jakub Gruber, Jiří Chvojka, Gabriela Bechynská, Petra Průšová
Kategorie: Nejlepší firemní periodikum v sektoru: Energetika
Hodnotila porota: Jitka Vysekalová, Jakub Gruber, Jiří Chvojka, Gabriela Bechynská a Petra Průšová
Kategorie: Nejlepší firemní periodikum v sektoru: Telekomunikace a IT
Hodnotila porota: Michal Vlasák, Cristina Muntean, Alex Rörich, Marek Šedivý, Czeslaw Walek
Kategorie: Nejlepší firemní periodikum v sektoru: Ostatní
Hodnotila porota: Michal Vlasák, Cristina Muntean, Alex Rörich, Marek Šedivý, Czeslaw Walek
Cena: Zlatá litera a Text pro interní média
Hodnotila porota: Barbora Tachecí, Ladislav Klika, Filip Doušek, Pavel Heřmanský, Dominik Hrodek
Pro více informací prosím kontaktujte:
Viola Baštýřová, předsedkyně PR Klubu
tel.: 776 210 599
e-mail: viola.bastyrova@prklub.cz