Zlatý středník 2023 prodloužil deadline přihlášek do 14. dubna

04. 04. 2023

Největší komunikační soutěž v Česku Zlatý středník prodloužila termín odevzdání přihlášek do 14. dubna. Přihlašovatelé tak mohou ještě necelé dva týdny bojovat o trofeje ve 20 hlavních a 9 oborových kategoriích. O vítězích během května rozhodne 19 porot čítajících přes 100 porotců, slavnostní vyhlášení se koná v září.
 
Firmy, agentury, veřejné instituce a další organizace mají stále šanci přihlásit se do soutěže Zlatý středník 2023, kterou již 21. rokem pořádá oborová organizace PR Klub. Pátek 14. dubna je tak posledním dnem, kdy lze prostřednictvím jednoduchého webového formuláře zaslat detaily komunikačních projektů nebo firemních médií.
 
 
Které kategorie nyní vedou?
 
Mezi nejpopulárnější hlavní kategorie v letošním ročníku v tuto chvíli patří Společenská odpovědnost, udržitelnost a ESG, Interní komunikace a employee engagement a Brožura, ročenka a katalog. Z oborových pak vede Průmysl, strojírenství a energetika a FMCG, krása a móda.
 
Všechny projekty zhodnotí celkem 19 porot, které čítají přes 100 odborníků patřících mezi špičky v oboru PR, komunikace, marketingu a designu. „Garanti porot i tento rok poskytnou přihlašovatelům na každý přihlášený projekt slovní zpětnou vazbu včetně bodového hodnocení a umístění. Díky náročné práci porotců jsme schopni dlouhodobě pomáhat značkám v jejich rozvoji. Z toho důvodu se k nám hlásí i projekty, které neaspirují na vítězství, ale touto cestou získají vhled od vybraných expertů,“ říká Michaela Pišiová, výkonná ředitelka PR Klubu. 
 
 
Ceny přihlášek zůstávají stejné
 
Registrace do soutěže jsou stále otevřeny a poplatek se po původním březnovém termínu nezměnil. „Vycházíme vstříc vysoké poptávce od zadavatelů a přihlašovatelů, kteří pro naši soutěž často vypracovávají video případové studie nebo vyhodnocují data. Soutěž Zlatý středník sbírá a prezentuje to nejlepší, co se v České republice a na Slovensku za poslední rok v komunikaci událo, proto i prodloužený termín napomáhá vysoké úrovni soutěže,“ říká Pavel Vlček, předseda Výkonného výboru PR Klubu. 
 
Nad rámec hlavních a oborových kategorií pořadatelé vyhlašují ještě čtyři významná ocenění Grand Prix, mezi které patří Projekt roku, Osobnost PR, Talent a Nejlepší agentura.
 
Předběžné výsledky letošního ročníku vypovídají o zvyšujícím se zájmu ze strany agentur a slovenských přihlašovatelů. Mezi loňské nejúspěšnější zadavatele s více než čtyřmi nominacemi na vítězství patřili (podle abecedy) Plzeňský Prazdroj, Slovenská sporiteľňa, Škoda Auto a Univerzita Karlova. Z agentur zabodovaly především Boomerang Communication, MSL Czech Republic, SKPR Strategies, Triad Advertising a slovenská Zaraguza. 
 
 
Slovensko se zapojí již počtvrté
 
Obliba soutěže u slovenských přihlašovatelů stále roste. „Tato prestižní soutěž se koná na Slovensku již počtvrté, zájem projevují jak agentury, tak firmy nebo veřejné instituce, mezi které patří například i slovenský Úřad vlády. V celkovém hodnocení jsou slovenské kampaně nadprůměrné, protože se pravidelně a hojně umisťují na stupních vítězů,“ říká Štefan Frimmer, spoluzakladatel platformy Komunikačních expertů, který na Slovensku získal cenu ‚PR osobnost roku‘ a soutěž opětovně zaštítil. „Hodnocení porot je velice dobře a transparentně zorganizováno, každým rokem navíc přibývají v porotách noví slovenští porotci. Zlatý středník je na Slovensku ceněné ohodnocení, o kterém se již na trhu hojně mluví,“ dodává Simona Mištíková z agentury DIVINO patřící mezi aktivní členy poroty. 
 
Přihlášky mohou podávat firmy, agentury, neziskové organizace i vládní instituce na www.zlatystrednik.cz/prihlaska do 14. dubna. Soutěž Zlatý středník pořádá již od roku 2002 profesní organizace PR Klub.
 
Partnery soutěže jsou Monitora Media, EP Events and Production, Hero & Outlaw, dm drogerie, Hitrádio, Coca-Cola HBC, Plzeňský Prazdroj, Víno Hruška a Bohemia Sekt.