25. 04. 2023
Největší komunikační soutěž v Česku Zlatý středník hodnotící nejlepší komunikační projekty z Česka a Slovenska, kterou pořádá profesní organizace PR Klub, uzavřela přihlášky do letošního 21. ročníku. Celkem jich dorazilo úctyhodných 659. Jedná se o meziroční nárůst 15 %.
Výrazný nárůst počtu přihlášek je patrný nejen v celkovém objemu, ale také od přihlašovatelů ze Slovenska (+57 %). V letošním ročníku je tak celkem 521 českých a 138 slovenských přihlášek. Narostl i počet přihlášek z řad agentur (+32 %).
Mezi nejsilněji obsazené hlavní kategorie patří: Společenská odpovědnost, udržitelnost a ESG, Integrovaná kampaň, PR event a Interní komunikace a employee engagement. U oborových kategorií to pak jsou: Sport, zábava, umění, média, cestovní ruch a gastronomie, FMCG, krása a móda, Průmysl, strojírenství a energetika, Finanční služby a Veřejný sektor a politická komunikace.
„Dlouhodobý nárůst počtu přihlášek je pro nás potvrzením toho, že je Zlatý středník důvěryhodná a profesionálně vedená soutěž. Zároveň je to ale také velký závazek. U hodnocení dáváme velký důraz na to, že porotci poskytují detailní zpětnou vazbu každému jednotlivému projektu. Právě to naši přihlašovatelé velmi oceňují,“ říká Michaela Pišiová, výkonná ředitelka PR Klubu a dodává: „S tím se však také pojí velká časová dotace, kterou naši porotci musí hodnocení věnovat. Proto jejich počet průběžně navyšujeme tak, abychom tento standard mohli udržet i do budoucna.“
Letos bude soutěžní projekty hodnotit celkem 19 porot složených přibližně ze 120 pečlivě vybraných profesionálů z oboru PR, PA, marketingu a komunikace.
Slavnostní vyhlášení 21. ročníku Zlatého středníku se uskuteční v září tohoto roku.